Hye!

My photo
Sintok/Kluang, Kedah/Johor, Malaysia
cool lah sape tau baca my blog n my dad's name, mohd Shaherullah.. :)

Saturday, May 14, 2011

ISU PELAJAR TERBONGKAR

hi salam semua...aku pelajar uum ... n lately byk gile cite sal uum kan..pasal ape? haha korg x tgok bite memg a... tp tu bbrpe mggu lepas lah kan..itu ape aku malas nak bising2 kat sini.. sebenarnyer aku nak cite pasal.... moh klik lagi...
 aku ni dah dikategorikan level senior lah kan..hah poyo kao..ade aku kesah..ye aku tau korg x kesah tapi aku memg kesah..sebab dah lame sgt aku duduk sini..hahaha.... rase nyampah pon ade... eh ape kaitan dgn tajuk tu? hehehe tu gempak jer... ape yg nak dibongkarkan... xde ape lah..kami ok jer... gosip2 biase lah kan.. berat nak bwak title mahasisawa/i ni...huhu..ok cukup mukadimah di sini yer... 


cerita isu pelajar terbongkar... ha masih ade kaitan ni... sebenarnyer aku dah x sabar nak tunggu family aku kutip aku dari sintok ni..apesal? sebab depa dah anta aku mengaji sini 4 thun dulu (sebab aku gak yg isi form upu tu)..hah dah 4 thun..aku study start thun 2008 spai lah 2012 ni... adessss... sungguh pangjang mase aku disini... 

first2 dulu memg sgt2 teruja masuk uum ni kan..x search pon pape pasal u ni..pakai bedal aje... oleh krn tawaran pon dah dpt.. aku pon pjuk ayah aku nak p blajar nun kat utara nun.. mule die x kasik sebab aku x pernah jauh dari family..yer memg aku manje..so? hehehe yeehee malu a... tp last2 die stuju gak... n sume pakat2 hantar aku ----> mase tu x cintan2 lagi dng En Shahrizal tu... hehe...

seharian perjalanan dari jam 4 petang n tibe di uum jam somwhere subuh lah... aku pon daftar... pastu trus family aku tinggalkan aku disini...uum ni... haru jugak... lone ranger aku mula menapak kat sini..ade kawan pon jauh2... so bekawan lah dengan roomate2 aku...

dari setahun ke setahun..dari paper 1000 ke paper 3000.. dari soalan tembak abcde sampai soalan mengarang samai dakwat pen abes, dari asimen tahap ayam sampai asemen tahap professor, dari x becinta sampai bertunang..uppss...haha kami bukan bdk sekolah x leh nak kawin time blaja... roomate aku pon nak kawin dah bln 6 ni.. yg ade baby pon -----> sila percaya
itulah proses aku membesar kat kedah ni... x sabar nak kua....

tp tulah kan bukan sume benda memboringkan.... yg bestnye aku dapat family angkat kat kodiang tu..uiihh fames oh tempat ni..seap pelakon2 dtg o... haha... aku pon mula belajar makana yg aku memg x mkn lah..byk lah wei..x larat nak taip... hal2 bejalan pon same jugak..tp x ah jauh sgt..ikot bajet lah.... 

bile aku habis blaja nape lame sgt aku blaja... ok aku abes blaja bulan 6 tahun depan selepas tamat praktikal aku t abeslah sume..tinggal tunggu konvo... tp hujung tahun ni aku layak dah balik johor trus... course aku plak keusahawanan.. 4 thun..lame a..buat short sem pon boleh... 

kepade yg dah mohon u tu..truskan pengajian anda n lalui liku2 hidup dgn teratur jgn nak galak sgt aihh..hehe pesanan dari pelajar yang gonjeng2 x sabo nak kua dari u tersayang nyer.... entry ni berkaitan what dengan title.. ce pk balik, pelajar2 yang galak2 (maksudnyer tekena kejutan budaya lah) yang byk isu terbongkarnye.. tp aku x reveal pape a kan..sebab mane ade isu... lg skali aku nyatakan kami ok2 je..kami baik... belajar ingat mak ayah & family, x lupa diri, pegang agama, adat, dan pekara baik2 lah.. sebab sume diluar pantauan ibubapa... yg mase syok sgt tu memg ke laut a jawabnyer... mudah-mudahn adik2 sume berjaye hendaknye..amin...

zaman mude2 n msih kurus..la ni tembam kit lah..ahahaha
saat ditunggu2 akan tiba jua


p/s : post x ade kaitan dengan sesiape... sekadar coretan hati yang x sabar nak balik ke pangkuan family tercinta sebelum berkahwin dgn tunang tersayang.... ok... peace (^_^)v

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...