Hye!

My photo
Sintok/Kluang, Kedah/Johor, Malaysia
cool lah sape tau baca my blog n my dad's name, mohd Shaherullah.. :)

Monday, May 16, 2011

Dugaan

salam semua... kerap post yer... sebab letih nak ngadap nota2 exam... nak exam kan memg dugaan... malam semalam aku menempuh dugaan besar untuk ke exam.... tiktiktik jam bedetik nak pukol 7.30.. aku masih x seap lagi..kelam kabut prepare diri pakai sopan baju kurung... mekup pon nipis ja... malas n kelam kabot... cuace pon rase lain je... tetibe buuuuuuuwwwhhh hujan seyh! aku terduduk.. mcm mane nak pegi.. lebat sgt... mcm mn nak redah..bukan aku ade keta.... tanpa buang mase amik cardy, parasol of cos lah nak guna... n trus turun.... paap paap paaapp trun tangga termenung lagi... naik bas lah...


gambar hiasan

ok tunggu... jam dah menunjukkan tepat pukul 8.00... risau hati ini..takut lewat exam... at last x tunggu bas pon sebab org ramai n aku choose utk JALAN KAKI... memg gile.. nak ke dewan kolej mas je pon aku pk... x jauh mana.. aku pon redah... payung aku pon dah mcm nak patah ditimpa hujan yang x kesian kat aku.... kain memg dah basah air mengalir deras kat tepi2 jalan tu... aku teruskan jugak.... 


selisih jugak dengan 2-3 org ag.. masing2 senyum tanda paham, sanggup jugak redah hujan mcm aku... sambil jalan tu hati ni dah mula takut tengah2 air byk ni takut plak aku ade encik lembut kang tetibe muncul..uishhh x boleh jadi.. kepantasan melangkah ditambah... dengan kain yang basah sreettt sreeet sot sreeet begitu... 


petir pulak tetibe! beristifar lah aku di bawah parasol nan indah n ayaq menitik dah... x dapat nak tampung dah... hampir menitis aer mata sebab takut sangat... destinasi makin dekat dalam suasana yg sangatlah kelam... tepat 8.12 aku sampai... kemas2kan diri... nmpak elok sikit n masuk dewan exam yg full air-cond x hengat! sejuk nak mam lah... jawab pon dah teketar2... laju je idea aku mencurah.... di samping terdengar surau yg terdekat aku jawab pekse diteman ayat2 suci dari Yang Maha Esa, memg indah. aku rasa tenang walaupon dugaan aku tadi yg aku hadapkan...

tepat jam 10.30 aku dah seap... malas nak tunggu masa tamat aku pon trus blah... terima kasih Ya Allah kerana beri aku kesempatan untuk menghadapi dugaanMu n beri kemudahan untuk aku menjawab soalan..

thx sebab sudi bace...wasalam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...